Seminarium: Social Capital - investment in meaning and money

Publicerad

Seminariet Social Capital - investment in meaning and money kommer fokusera på vad som händer i den snabba utvecklingen kring investeringar i Socialt Kapital, eller - "Impact Investments" som det ofta framhålls internationellt. Under seminariet kommer goda exempel på den nya generationen av entreprenörer visas upp, social entrepreneurs, som karaktäriseras av att målet i affärsidén ligger i att lösa olika samhällsutmaningar, miljö eller socialt inriktade, eller både och.

Under seminariet presenterar också globala aktörer, som Social Capital Markets USA och Good Capital, investeringsfond USA, sin syn på utvecklingen av marknaden kring "goda investeringar". Därtill visas ett antal intressanta lokala initiativ upp, såsom utvecklingen av Biosfärområde Vänerskärgården med Kinnekulle (Ett av Sveriges två modellområden för Hållbar utveckling), Alingsås Sparbanks arbete med utvecklingen av Alingsås samt utvecklingen av Papyrusområdet i Mölndal.

Tid: 8 april kl 12.45 - 16.00
Plats: Aulan, Handelshögskolan

Seminariet arrangeras av Socialt Kapital Forum, i samarbete med bland andra Handelshögskolan.